تئاتر یادا در شهر Yixing، که شهری در سطح شهرستان در استان جیانگ سو در منطقه جنوب شرقی چین و سرشار از منابع فرهنگی و طبیعی واقع شده است. از زمان سلسله سونگ، Yixing پایتخت تولید سفال چینی بوده است که به خاطر ظروف سفالی خود شناخته شده است. علاوه بر این، بزرگترین جنگل بامبو چین را در خود جای داده است که یک جاذبه گردشگری قابل توجه است. در بافت معاصر شهرنشینی، Yangxian Xishan یک روش موفق احیای روستایی Yixing است. این اولین شهر کوچکی است که به فضای باز و خود عملیاتی دست یافته است و تئاتر یادا  نقطه عطف فرهنگی شهر است. این سایت در مجاورت دریاچه یانگ شیان در یک زمین تپه ای پوشیده شده توسط 400 هکتار از جنگل های اولیه بامبو قرار دارد. کوه‌ها، باغ‌های بامبو و دریاچه‌ها سیستم چشم‌انداز محلی را تشکیل می‌دهند. در این شرایط جغرافیایی منحصر به فرد، تئاتر Yada زیبایی‌شناسی اکولوژیکی موجود را در طراحی خود گنجانده است. با ادغام ریخت شناسی معماری با طبیعت به شیوه ای که مدرنیته را در بر می گیرد و در عین حال هویت منطقه ای را حفظ می کند، رویکرد جدیدی به مکان فرهنگی ایجاد می کند.

علاوه بر در نظر گرفتن الزامات عملکرد فرهنگی به عنوان یک اصل برای سازماندهی فضایی، طراحی تجربه فیزیکی و ویژگی های ژئومورفولوژیکی را برای ایجاد یک شیوه فضایی یکپارچه ترکیب می کند. از حیاط مرکزی، مجموعه ای از فضاهای خاکستری در جهات مختلف گسترش یافته و هر گوشه را در هم می پیچند. رابط‌های داخلی و خارجی آن‌ها به داخل حیاط‌ها گسترش یافته و توسط راهروهای سرپوشیده به هم متصل می‌شوند و یک سیستم گردش آزاد را ارائه می‌دهند که شیب تپه‌ها را دنبال می‌کند تا ژئومورفولوژی موجود را حداکثر حفظ کند. مقیاس معماری غیرمتمرکز ادراک توپوگرافی و بدن را متعادل می کند تا پیوندی صمیمی بین انسان و محیط برقرار کند. این هم‌افزایی ظریف شکل زمین و مورفولوژی ساختاری یک تنش بصری قوی بین معماری و زمینه ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد کل ساختار به آرامی بالای سطح زمین شناور است.


اجرای طرح‌بندی سنتی باغ جیانگ‌نان یک استراتژی طراحی ضد اصیل‌سازی است که فضای بیش از حد محصور و عملکرد انحصاری تئاترهای معمولی را برای ارائه خدمات اجتماعی برای ساکنان اطراف، مانند اجتماعات عمومی، رویدادهای فرهنگی و فعالیت‌های اوقات فراغت کنار می‌گذارد. این چیدمان منعکس کننده دیدگاه شرقی در مورد طبیعت است که به دنبال ادغام ساختارهای مصنوعی در منظره در مقیاس انسانی با حفظ خوانایی معماری است. فضای زمین را به صورت اشتراکی، باز و در دسترس نشان می دهد که مردم را تشویق می کند تا با پرسه زدن بین معماری و طبیعت در فضا مشارکت کنند. بنابراین، معماری به عنوان یک اسفنج متخلخل تصور می شود که بازدیدکنندگان و محیط اطراف را جذب و در آغوش می گیرد. اجراها روی صحنه اجرا می‌شوند، در حالی که بقیه به مکان‌هایی برای پرورش انواع فعالیت‌های خودجوش و ترویج سناریوهای پر جنب و جوش روزانه تبدیل می‌شوند. این رویکرد طراحی فراتر از محدوده معماری گسترش می‌یابد و هدف آن سودمندی ساکنان محلی، بازدیدکنندگان آینده و جوامع اطراف در کل و محیط وسیع‌تر است. تئاتر Yada علاوه بر خدمت به عنوان مکانی برای هنرهای نمایشی در شهر، به یک میدان گرانشی برای زندگی فرهنگی تبدیل می شود که نیروی تازه و فرصت های جدیدی را برای منطقه به ارمغان می آورد.

سالن چند منظوره برای به حداکثر رساندن حفظ طبیعت در سایت و تنوع کیفیت های فضایی با فرم زمین سازگار است. تا صحنه در امتداد شیب تپه گسترش می یابد. دارای یک پنجره شیشه ای بزرگ در پشت صحنه خود است که به روی طبیعت باز می شود و به عنوان پس زمینه گیاه شناسی برای ایجاد نفوذپذیری فضایی بین منظره بیرونی و داخلی عمل می کند. از آنجایی که طبیعت به بخشی از اجرا تبدیل می شود، سالن یک تجربه تئاتر بدیع و لذت بخش را در یک زمینه سبز جذاب به مخاطبان ارائه می دهد. سالن 530 صندلی می تواند به طور انعطاف پذیر برای هر فعالیت تفریحی با جابجایی بین مراحل باز و قاب عکس برای برآوردن نیازهای مختلف کنسرت ها، نمایش ها و رویدادهای اجتماعی بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.


تحت چنین مقیاس معماری، طراحی از تکنیک کلاژ استفاده می کند تا حس حجم را از بین ببرد و خوانایی معماری را از فاصله دور تا نمای نزدیک ارائه دهد. نما شامل انتخاب مصالح با حفظ میراث فرهنگی است. از پانل های سرامیکی سبز مایل به خاکستری به صورت محلی استفاده می کند تا اتصالات بامبو را به عنوان واحدهای نما برای تشکیل لایه اول و سپس بیان کلاژ برای تشکیل لایه دوم ارائه دهد. سیستم نما دولایه امکان درک تدریجی جزئیات معماری را از فاصله دور تا نمای نزدیک فراهم می کند و واژگان معماری مدرن را به نقطه عطفی در حال ظهور تبدیل می کند و در عین حال خاطرات محلی را سازماندهی می کند.